Nasze certyfikaty
  • Zobacz koszyk
    Koszyk
  • Zaloguj
    Zaloguj się

GazeleBiznesu

Fundusze Unijne

 

Zapakować? Tak, poproszę!

Zakopianka się nam buduje… To dobrze, bo dokładnie za trzy lata dojazd na Podhale będzie lekki, łatwy i przyjemny. Na razie trzeba czekać. Ale na efekty strategii inwestycyjnej DAFO Plastics czekać nie trzeba.

Firma z Nowego Targu, która od 25 lat produkuje opakowania kosmetyczne, jest jedną z bardziej dynamicznie się rozwijających się przedsiębiorstw w Małopolsce. Ostatnie inwestycje – wspierane funduszami Unii Europejskiej – lokują ją w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o innowacyjność. Sztandarowy produkt firmy, czyli tuba kosmetyczna, stosowana obecnie powszechnie do pakowania właściwie wszystkich rodzajów preparatów pielęgnujących, została wzbogacona o nowe właściwości.

Po raz pierwszy do kosmetyków zastosowana została tuba ze ściankami zbudowanymi z siedmiu warstw (dotychczas dostępne były tuby pięciowarstwowe). I cóż dają te dwie dodatkowe warstwy? Otóż pozwalają na wiele nowych kombinacji: można dać dodatkową barierę, można użyć materiału pochodzącego z recyklingu, oszczędzając ilość odpadów i wykazując w ten sposób większą troskę o środowisko, można wreszcie zastosować innowacyjne i nowoczesne dodatki do tworzyw, które – użyte w warstwie wewnętrznej, tej, która jest w kontakcie z produktem – będą z tym produktem współpracować. Można zmniejszyć znacząco grubość ścianki przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowej sztywności i odporności opakowania. Można użyć dodatków powodujących biodegradację opakowania w zaplanowanym wcześniej przedziale czasowym. Można użyć materiałów dotychczas niestosowanych lub wręcz nieznanych, jak czujniki chemiczne czy biosensory. Można naprawdę dużo, a wszystko to w uzgodnieniu z klientem i w zależności od rodzaju produktu, który będzie w tę mądrą tubkę zapakowany. Nie bez powodu więc nazywa się tę nową generację tuby „inteligentnym opakowaniem”.

No dobrze, a co z estetyką? Od opakowania zależy w wielu przypadkach sukces rynkowy produktu, zwłaszcza obecnie, kiedy świadomość i wymagania konsumentów są bardzo wysokie. Na tę okoliczność firma też ma asa w rękawie – nową maszynę do całościowego nadruku cyfrowego. Naciskasz klawisz na komputerze i drukujesz co chcesz – i ile chcesz - jak na biurowej drukarce… Brzmi fantastycznie! Bez przygotowalni, naświetlania klisz, przygotowywania płyt fotopolimerowych i sit, kosztów, czasu i przede wszystkim długiego ustawiania maszyny i strat przy rozpoczynaniu serii. Przygotować projekt trzeba, a jakże, robi to jednak w całości komputerowy artysta, który ustawia wszystko – łącznie z doborem kolorów – na ekranie.

Czy zatem rok 2018 otworzy nową erę w produkcji i dekorowaniu tub kosmetycznych? Wszystko na to wskazuje.